Outsourcing personálnej a mzdovej agendy od A po Z (časť 1.)

17. augusta 2022

Podnikanie ešte nikdy nebolo také jednoduché a súčasne náročné. Zatiaľ čo firmu si môže v priebehu pár hodín založiť ktokoľvek, splniť všetky legislatívne povinnosti je často väčšia výzva ako presadiť sa medzi konkurenciou. 

Trendom pre efektívne a pohodlné podnikanie sa stal outsourcing, teda využívanie externých zdrojov (z anglického OUT SOURCE – vonkajší zdroj). 

V prvej časti nášho seriálu o outsourcingu sa pozrieme na to, aké výhody prináša pri hľadaní nových zamestnancov. 

Bez správnych ľudí to nepôjde

Konečne ste sa odhodlali. Už dlhšie sa pohrávate s nápadom, že by ste si založili vlastnú firmu a aj keď cítite určité obavy, pustíte sa do toho. Keď nie teraz, tak nikdy. 

Jedným z prvých krokov bude nájsť vhodných zamestnancov, takže zverejníte pracovnú ponuku a čakáte na reakcie. Prvé prekvapenie prichádza vo chvíli, keď sa musíte prehrabávať kôpkou životopisov a snažiť sa vybrať tých správnych uchádzačov, ktorých pozvete na pracovný pohovor. 

Ako sa máte rozhodnúť, kto bude ten najlepší? A kde máte istotu, že si svoje pracovné skúsenosti trochu neprikrášlil? 

Máte dve možnosti: 

  1. Risknúť to 
  1. Prenechať to skúsenému personalistovi

Prečo mať externého personalistu?

Ak občas zablúdite na niektorý z pracovných portálov, určite ste si všimli firmy, u ktorých si zamestnanci podávajú kľučky vo dverách. Tieto spoločnosti robia vo väčšine prípadov chybu v tom, že prijímajú ľudí, ktorí na danú pozíciu nie sú vhodní, či už z hľadiska povahovej alebo odbornej stránky. 

Vďaka outsourcingu môžete celý proces prenechať personalistovi, ktorý mimo iného zabezpečí: 

  • Zverejnenie pracovnej ponuky 
  • Organizovanie pracovných pohovorov 
  • Výber vhodných uchádzačov
  • Prípravu pracovnej zmluvy a jej dodatkov

Outsourcing personálnej činnosti a mzdovej agendy vám toho môže priniesť oveľa viac. Prečítajte si ďalší diel nášho seriálu o outsourcingu, v ktorom sa budeme venovať výhodám outsourcingu pre už zabehnuté spoločnosti.