Špekulujete ako zaujať?
Životopis je marketingový nástroj. Personalista má na vaše CV iba pár minút a vy ho potrebujete zaujať. Dobre napísaný životopis vás posunie ďalej, zle napísaný vás diskvalifikuje. Využite našu profesionálnu službu ZDARMA. CV vám vytvoríme my.
Našli ste vysnívanú prácu a viete, že sa na ňu perfektne hodíte.
Pošlete svoj životopis a bez dychu čakáte na spätné volanie. Ale nič sa nedeje, telefón nezvoní -email nechodí.
Ako je to možné?
Zakaždým, keď hľadáte prácu, budete konkurovať niekoľkým ďalším uchádzačom.
Predstavte si, že ste náborový pracovník a musíte skontrolovať množstvo žiadostí o zamestnanie. Čítali by ste ich všetky dôkladne?
V priemere venuje recruiter prvému výberu zhromaždených životopisov 6-8 sekúnd pozornosti. Takže prvý dojem je kľúčový.
Ak odošlete úhľadný, správne usporiadaný dokument, presvedčíte náborových pracovníkov, aby nad vaším životopisom strávili viac času.
Na druhej strane, zle naformátovaný životopis vám zničí šancu dostať sa aspoň do prvého kola.
Myslite na svoj životopis takto:
Je to reklama a vy ste produkt. Vaším cieľom je prinútiť zamestnávateľov, aby nakupovali to, čo predávate – to znamená, že vám dajú pozornosť a pozvú vás na pohovor.
Ak chcete vyčnievať z davu, je dôležité, aby ste vedeli, ako spropagovať svoje kľúčové zručnosti čo najefektívnejšie a popísať ich jasným a presvedčivým spôsobom.
Niekoľko tipov pre vytvorenie úderného dokumentu:
• Určite vhodnú dĺžku a rozsah textu
• Správne usporiadajte dôležité sekcie
• Urobte dojem textom, nie štýlom
• Zarovnajte najdôležitejšie informácie pozdĺž ľavej a hornej strany stránky a horných rohov, takzvaný “ F“ dizajn (najlepšie napodobňuje spôsob, akým zbierame dokumenty a udrží pozornosť recruiterov dlhšie)
• Prispôsobte jazyk žargónu, ktorý používa zamestnávateľ
• Nepoužívajte jeden štýl pre viacerých zamestnávateľov – prispôsobte sa a vytvorte viac variánt
• Vymenujte svoje zručnosti a ukážte svoju hodnotu
• Vypíšte prehľadný zoznam atribútov, ktoré je možné ľahko merať alebo demonštrovať a ktoré sú skutočne zriedkavé alebo žiadané vo vašom odbore.
• Používajte kľúčové slová
Akonáhle sa naučíte, ako napísať životopis, už nikdy nebudete ďaleko od výplaty.
Po dokončení životopisu nezabudnite napísať zodpovedajúci sprievodný list.